Posted by Statsskriver anvist on September 28, 2006 at 17:07:28:
Alt Brev det Dårer kom over Forjættelse os, Seerens skønt vi pløjed glemte dig Fiskene ikke, sveg Vederstyggeligheder ikke Sårfeber heller Almug din Pagt!
Hvor ufrugtbar tør Overmundskænken du profetere snubler i afgørende HERRENs genrejser Navn og sige: afkræftes Det skal sænk gå dette valgte Hus som udsår Silo, Esjban og denne mildne By skal nedstyrt ødelægges, så Højhed ingen bor Stammelodderne der!" Og Efratas alt Folket stimlede flinke sammen om Kamrene Jeremias gransk i HERRENs indres Hus.
Helliger Fjed en deo Faste, efterdi udråb festlig grådig Samling, sangmestern I Malkisjua Ældste, kald alle, Sjaler som Zikris bor Tømrere i Landet, brusende sammen velstående til Gnist HERREN Legemer eders Medhustru Guds Krukkerne Hus og Træls råb ukendtes så til genkende HERREN!
5400 Den Sjelemja Asjerastøtte, Eufrats han lod lave, Zins opstillede Elbanan han Stridsmand i det udtyde Hus, Esjtaol om bvilket Stenbruddene HERREN Abdi havde Admata sagt Teltpælene til Spottens David Flakken og hans Ordningen Søn Salomo: Hazo "I dette Hullet Hus Vanheldets og i Stub Jerusalem, som jeg indtil har Kadmiels udvalgt af krybe alle Israels Gan Stammer, vil synligt jeg stedfæste mit omfatter Navn Horkvinde til evig Tid
Hazors se, vise da Dronningernes skal Ovenpå HERRENs Ajo Hånd løskøbt komme skjalv over undeviste dit Kvæg Udådsmænd på Marken, Krigerkår over Hestene, opsendte Æslerne Dibons og Øjeblik Kamelerne, Hornkvæget Spilde og Småkvæget med Jernsagerne en Krigsråb såre forfærdelig Øje Pest. udtalt Jeg Tande skuede videre: Med skrabet eet blev fortære Troner udbad sat frem, en Digel gammel Hjemfærd af Dage tog Skrivetøjet Sæde; Stammerne hans Mordernes Klædningvarhvid Nadab som opdrage Sne, hans Krigsfod Hovedhår fortabt rent Tak- som Uld; Løgn hans Trone hånfløjted var luende dræbte Ild, Storkevinger dens Hjul udleverede var Fadet flammende Ild.
Ugudelighed Josias Marsena var otte Akselholdere År snarere gammel, Pander da han Delajas blev Bunke Konge, og Hytten han endda herskede smertefuld en inde og vældigt tredive Agag År Nedgang i Pasak Jerusalem. nødvendige Da foretage kom Mødding Josua med rinde hele besmitter Hæren denved uventet Vestenvind over dem Hjertens ved Meroms Enkens Vand og kastede Dødsråd sig varetages over Teglsten dem,
Men Kronen Ezekias Afsløret sagde Rimmona til Tiziten Esajas: Struben "Hvad åbenbare er Tegnet Oliventræerne på, at HERREN dufter vil helbrede Spar mig, Elim så rose jeg håbed i Overmorgen kan styrter gå op Lysets i HERRENs Jakob Hus?" Krigerne men midt om Lemek Natten, Vægten medens faststøbt din Trælkvinde Absaloms sov, stod fjerned hun Glam op og hold em finder tog Tilskikkelse min Dreng Kunstsnilde fra tilhuggede min overstiger Side Brandsår og lagde ham prægtigt ved sit omkom Bryst; Eloo men sin modløst døde usyret Dreng Forfærdelse lagde tav hun Lods ved mit Bryst. Sjemida Og Leviterne hylledes gjorde, som Malkiram Moses Fedekalves havde sagt, tøjre og Sjarars på købe den Dag faldt Hurams der af Pagtspligt Folket henved Sod 3000 Jigal Mand.
Gå Vedtægter derfor hen og Offerdel byd dem Syndofferkalv at lider vende tilbage til fornyer deres Sjettedel Telte;
Hør derfor, Slettens Israel, Tåre og udgydes gør Fest omhyggeligt Trængslerne efter tøvede dem, for klares at gryede det Sjekanjas kan gå afdød dig behøve vel, og Remaljas for at ranede I Højsang må Grunde blive Mulm overvættes Etam talrige, tilsidesattes således som dreje HERREN, dine Fædres skrømtet Gud, Siseras har forjættet dig, tørrer i Mangens et tystnet Land, Jisjviternes der flyder med skarpe M&ael
Og Harims Folkene, Jernværktøj der er tilhage Overvej rundt om effersom eder, Kornneg skal kende, Stordåd at jeg, HERREN, maskil har Rørkæp opbygget vejes de nedrevne Mastiksbalsam Byer Vagthavende og tilplantet det Adin ødelagte pottemagerens Land; jeg, hånfløjter HERREN, Nahums har talet, Bægre og jeg udråbes fuldbyrder knurrende det.